Ettevõtlus raamat

10 raamatut ettevõtjatele, mis aitavad äris ja elus edukamaks saada

Juhtidel ja ettevõtjatel on pea pidevalt mõtteid ja hääli täis.

Kuidas fokusseeritumalt tööd teha ja produktiivsem olla? Kuidas keskenduda olulisele ja mitte lasta segada end tühjadest muremõtetest? Kuidas leida endale parimaid töötajaid ja muuta ettevõte nende jaoks atraktiivseks? Kuidas hoida olemasolevaid kliente ja leida uusi juurde? Ja kuidas kõige selle keskel iseennast mitte ära unustada?

Teinekord piisab 10-leheküljest õigest raamatust, et leida vastus või uus idee, mis aitab edasi liikuda.

Selleks need raamatusoovitused sinu jaoks välja valinud olengi.

Võta neid raamatuid kui mentoreid, kes jagavad oma kogemusi ja parimaid elutarkuseid, et ka sina saaksid olla produktiivsem, edukam ja õnnelikum.

Nii äris kui elus.

raamat Deep Work

Oskus tähtsale ülesandele keskenduda ilma tähelepanu hajumata on võime, mis muutub tempoka elu kõrval aina haruldasemaks. Aga erakordseid asju on võimalik luua vaid hästi keskendudes.

Lihtne on enda päev ära kaotada lõputu to-do listi, kohtumiste, e-mailide, sotsiaalmeedia, koosolekute keskele… tundsid end küll tähtsa ja vajalikuna, aga selle varjus võivad kergesti jääda tegemata olulised ülesanded.

Hakkasin seda raamatut lugema, sest ma ei taha ega saa endale lubada aja kulutamist asjadele, mis ei aita mul kõige olulisemaid eesmärke saavutada. Õppisin olema produktiivsem ja eraldama aega, et tegeleda asjadega, mille kasu ei avaldu homme ega ülehomme, vaid mis aitab täita pikaajalisi eesmärke.

Kui tahad õppida, kuidas kõrvalisi asju ignoreerida ja ainult oma parimaid oskusi kasutada, siis on see raamat kindlasti abiks.

(Rahva Raamatus saadaval nii eesti kui inglise keeles).

Kuidas tegeleda oma emotsioonide ja psüühiliste seisunditega, et oma enesetunnet kiiresti helgemaks muuta; kuidas uurida oma uskumusi, hoiakuid ja väärtushinnanguid, et neid endale selgelt teadvustada; kuidas jälgida oma sõnakasutust ja selle mõju oma igapäevaelus; kuidas saavutada oma majandusliku olukorra paranemine; ning kuidas hakata ise oma elu eest täielikult vastutama ja ise oma saatust kujundama, nii et see oleks tõesti selline, nagu me ise soovime.

Tema arusaamad on selged ja ta seletab neid lihtsalt ja põhjalikult lahti rääkides.

„Paljud inimesed teavad, mida teha, kuid vähesed käituvad ka tegelikult selle järgi, mida teavad. Teadmisest ei piisa! Pead ka tegutsema.“

Tony näitab, et muutused ja muutumine ei pea olema midagi hirmutavat, vaid nauditav teekond.

Selle raamatu aluseks oli Simon Sineki kõne konverentsil TED, millest on saanud konverentsisarja populaarsuselt kolmas kõne. See on üles ehitatud järgmisele küsimusele: „Miks on mõned inimesed ja organisatsioonid uuenduslikumad, mõjukamad ja kasumlikumad kui teised?“

Tema näited edukatest inimestest ja ettevõtetest ning nende saavutustest põhinevad loogikal, mille järgi enamik tooteid, teenuseid või tegevusi on saanud maailmas tuntuks just selle pärast, et nende autorid on läinud oma tegevustes sügavale juurteni välja ja küsinud endalt esmalt “Miks?”.

Simon Sinek näitab käesolevas raamatus, kuidas selliste tulemusteni on jõutud ning tõestab, et edukad inimesed on mõelnud, tegutsenud ja suhelnud ühe loogika alusel, mis on erinenud üldisest tavapärasest käitumisest. Ta nimetab seda võimsat ideed “Kuldseks ringiks” ning pakub selle juurde raamistiku, kuidas juhtida enda elu, jõuda oma eesmärkideni, ehitada üles organisatsioone ning liikumisi, juhtida ja inspireerida ennast ja teisi inimesi.

New York Timesi menukite autor Tim Ferriss käsitleb selles kõike – alatest taktikast kuni rutiinide ja harjumusteni.

Selleks intervjueeris ta enam kui 200 maailma kõige tuntumat inimest ärist, spordist, akadeemiast, sõjaväest ja igast muust valdkonnast oma saates The Tim Ferriss Show, millel on nüüd rohkem kui 100 miljonit allalaadimist.

See raamat on pungil täis parimaid ärialased nõuandeid, produktiivsust tõstvaid nippe, elu õppetunde ja palju muud.

Need tarkuseterad pärinevad tema saate külalistelt – Peter Thiel, Kevin Kelly, Brené Brown, Reid Hoffman, Wim Hof, Seth Godin, Tony Robbins, Daymond John ja paljudelt teistelt. Selle raamatu lugemine on üks kõige soodsamaid investeeringuid, mida saad ettevõtjana oma tulevik nimel teha.

Mediteerimine

„Ma ei tea, kui palju mediteerimine oleks mul Microsofti esimestel aastatel keskenduda aidanud,“ kirjutas Bill Gates Business Insideris. „Kuid nüüd, kui olen abielus, mul on kolm last ja rohkem professionaalseid ja isiklikke huvisid, on see suurepärane vahend mu keskendumisvõime parandamiseks.“

See raamat pakub lihtsaid, kuid võimsaid mediteerimistehnikaid, mis mõjuvad positiivselt kõigile füüsilise ja vaimse tervise valdkondadele: produktiivsusest ja keskendumisvõimest kuni stressi ja ärevuse leevendamiseni, uneaja ja isiklike suheteni – kasu ei ole võimalik piiritleda.

Tulemuseks on korrapärasemad mõtted ja vähem stressi. Andy toob selle iidse tava kaasaegsesse maailma ning on seda kohendanud ka nende inimeste vajadustega, kellel on kõige vähem aega – ettevõtjad.

Selleks pole sul tarvis rohkem kui 10 minutit ja see tõepoolest töötab!

See raamat on juhtimisraamatute klassika (avaldati esmakordselt 1936. aastal) ja on põhjusega üle seitsmekümne aasta tipus olnud. Nagu pealkiri ütleb, õpetab see, kuidas tõhusalt teiste inimestega töötada, kuidas saada paremaks juhiks, liidriks ja ühendajaks.

Dale Carnegie pakub ajale vastu pidanud strateegiaid, mille abil paremini suhelda ja inimesi endaga nõustuma panna. See on juhend, mis õpetab inimestega läbi saama. Samuti õpetab see, et kui tahad inimestega läbi saada, pead nende vastu kena olema ja nende elu vastu huvi tundma.

“Carnegie käsitleb oma kuut kuulsat viisi, kuidas inimesi enda sarnaseks muuta, kahtteist võimalust, kuidas inimesi enda moodi mõtlema panna, samuti üheksat viisi inimeste muutmiseks ilma pahameelt tekitamata. Seda raamatut peaksid lugema kõik, kes soovivad töös või eraelus kaugemale jõuda.”

Alar Ojastu ratsionaalne emotsionaalsus

Alar Ojastu on suurte kogemustega koolitaja, kes on nõustanud sadu organisatsioone nii Eestis kui ka välismaal. Ettevõtted kutsuvad teda koolitama, et tõsta inimeste sisemist motivatsiooni, suurendada kliendi rahulolu, kasumlikkust, parandada koostööd ja vähendada tööjõu voolavust.

Nüüd on ta saadud kogemused ning kogutud tarkused, uuringud ja tulemused pannud kokku raamatukaante vahele, et ka Eesti juhtide maailmavaadet avardada.

Palju tuleb juttu Y-generatsioonist (kes on sündinud 1980-2002), sest aastaks 2025 moodustavad nad 75% tööjõust ning see generatsioon ei käi tööl enam ühes ja samas kohas 20 aastat järjest lihtsalt hea palga pärast.

Ta tahab töötada ettevõttes, kus teda inimesena väärtustakse ja kui talle ei meeldi, läheb ta lihtsalt ära.

Ratsionaalne emotsionaalsus annab juhtidele soovitusi ja läbi päris elu näidete praktilist nõu. Sinu äri kasvatavad seal töötavad inimesed ja et edukas olla, on vaja parimaid inimesi.

Alustasin selle raamatu lugemist küll alles äsja, aga ei suutnud seda nimekirjast välja jätta.

Ray Dalio on üks maailma edukamaid investoreid ja ettevõtjaid ning selles raamatus jagab ta oma põhimõtteid, mille ta on 40 aasta jooksul välja kujundanud ja läbi proovinud.

Neile põhimõtetele tuginedes on ta saavutanud nii elus kui ka töös suurepäraseid tulemusi ning keegi ei keela neid ka teistel oma eesmärkide saavutamiseks rakendada.

Dalio toob välja nii inimeste kui ka organisatsioonide jaoks kõige tõhusamad viisid, kuidas võtta vastu otsuseid, ületada katsumusi ja ehitada üles tugevaid meeskondi. Ta kirjeldab ka uuenduslikke vahendeid, mida tema ettevõttes kasutatakse, et ideede meritokraatiat ellu rakendada.

Ray Daliot on nimetatud investeerimise Steve Jobsiks ja finantsmaailma filosoofiakuningaks ning see raamat pakub haruldase võimaluse saada temalt läbiproovitud nõu.

Saadaval ka eesti keeles.

See klassikaline äriraamat peaks olema kohustuslik kirjandus igale turundajale, müügimehele või inimestele, kes alustamas oma äriga.

Dr Robert Cialdini avaldas selle esmakordselt 1984. aastal, kuid raamatus olevad tarkused on tänapäeval sama asjakohased kui siis. Ma sirvin seda ikka veel iga paari aasta tagant.

Mõjustamise psühholoogia annab põhjaliku ülevaate sellest, mida on inimeste mõjutamise kohta psühholoogias avastatud ning kuidas seda ise kasutama õppida või aru saada, millal teised neid taktikaid sinu vastu kasutada üritavad.

Cialdini kirjeldab mõjutamistaktika kuut psühholoogilist printsiipi:

  1. Vastastikkust
  2. Järjekindlust
  3. Sotsiaalset tõendust
  4. Meeldivust
  5. Autoriteetsust
  6. Nappust

Selles raamatus koondab turundusguru Jay Abraham 21 praktilist teooriat tõhusaks turunduseks ja müügiks. Abraham selgitab igat kontseptsiooni samm-sammult reaalse elu näitel ja annab kasulikke nõuandeid.

Kui soovid oma ettevõtte turunduses sammu edasi asutuda, siis loe seda raamatut.

See raamat aitab kasvatada klientide lojaalsust ja seada esikohale ettevõtte turundustegevused, sest just turundus ja müük on ettevõtte kasvumootoriteks.

Milliseid neist oled ise lugenud või mida nimekirja juurde lisaksid?

Jaga seda artiklit:
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on print
Print
Share on email
Email
Artikli autorist

Artikli autorist

Sven Nuum on Boost Yourselfi kaasasutaja, sotsiaalmeedia turunduse ekspert ja uudishimulik õppija.