Facebooki turundus - Sven Nuum

9 Facebooki strateegiat ja nõuannet aastaks 2020

Lühikese ajaga on Facebookist saanud Eesti suurim meediakanal, mis ei näita jahtumise märke mitte ühestki aspektist. Ükskõik kus sa äri teed Facebooki reklaamid on endiselt parim viis, et jõuda oma klientideni kiiresti.

Järgnevad 9 nõuannet aitavad sul saavutada Facebooki abil veelgi paremaid tulemusi.

1. Reklaami kohalikku äri Facebookis

Eestis keskendutakse just kohalike äride puhul endiselt pigem oma fännibaasi kasvatamisele ning jäetakse tähelepanuta Facebookis pakutava kohaliku reklaami tegemise võimalus.

1-5 euro eest päevas saab Facebooki reklaami panna tööle nii, et inimesed 5 kilomeetri raadiuses näevad sinu reklaame, olgu tegu pitsabaari või mis tahes kohaliku ettevõttega. See on sinu võimalus olla oma linnas, külas või alevis pildil nii kohalike inimeste kui ka turistide jaoks.

Räägime sellest pikemalt Nullist podcast’i saates nr 3.

2. Kogu Facebooki abil müügikontakte ehk lead’e

Seda saab teha kaht moodi: kutsu inimene oma veebilehele, kus ta registreerib end ise, või kasuta näiteks Facebooki lead’i rakendust. Miks see nii hästi töötab? Tegu ei ole otsese müügi, vaid suhte ehitamise esimese sammuga.

Jaga mingit väärtuslikku materjali – midagi, mida saab alla laadida (video, pdf), paku konsultatsiooni vms. Peamine, et sa annad inimesele sellega mingit lisaväärtust. See on väga hea koht, kust edasi liikuda ning suunata inimest nii, et ta saab kliendiks.

Uusi müügikontakte peaks iga ettevõte otsima 24 tundi päevas, ja Facebooki reklaamid on selleks väga hea võimalus. Nii B2B kui ka B2C äri puhul.

3. Kasuta videoid – ja mitte ainult, vaid videoid koos retarget’iga.

Postita oma valdkonnaga seotud video, kus tutvustad toodet/teenus, õpetad midagi või jagad muud infot. Kui inimene vaatab sellest videost 50% ehk poole ära, on see indikaatoriks, et ta on sellest teemast huvitatud.

Nüüd saab suunata juba eraldi reklaami ehk sa ei sihi enam laia publikut, vaid väga täpselt inimesi, kes on juba sinu video sisuga kursis.

Järgmiseks saame neile suunata call to action stiilis reklaami, kus kutsud inimest juba järgmist sammu astuma. See strateegia töötab väga hästi, ent on taaskord väga vähe kasutatud.

4. Rakenda click-to-Messenger reklaame

Inimesed, kes käivad su kodulehel, Facebookis või Instagramis, vaatavad su tooteid ja selle käigus tekib neil paratamatult küsimusi ning kõhklusi.

Click-to-Messenger reklaamide abil saab inimesed suunata Messengeri sõnumiga, et küsimuste korral võib julgesti kirjutada ja vastame neile meeleldi. Sellised reklaamid saab suunata inimestele, kes on külastanud su kodulehte ja/või on su meililistis, aga ka täiesti uutele inimestele.

Vastamiseks saad kasutada hääl- või videosõnumit, saates linke või lihtsalt kirjutades. Sel moel tekib hea personaalne kontakt, nagu inimene räägiks leti taga oleva reaalse teenindajaga.

Inimene saab kõikidele oma küsimustele kiiresti vastused ja lõpuks leiab lahenduse, mida ta otsis ning ettevõte võib rõõmustada uue kliendi üle.

5. Uuenda Instagrami strateegiat

Instagram ei ole enam nii lihtne, kui ta oli aastal 2015 – ehk ka seal on aeg oma strateegiat uuendada. Kuna organic reach järjest väheneb, siis kas üldse on vaja selle nime pingutada, tootes järjest tohutul hulgal sisu (mis omakorda nõuab palju tööd, investeeringuid, inimesi)? Miks mitte võtta parimad postitused ja lihtsalt pikendada nende eluiga? Su toode/teenus on ju üldpildis aasta ringi sama.

Niisiis võta oma head postitused ja pane need uuesti enda kasuks tööle kas retarget tunnelisse või suuna hoopis uutele inimestele. Kasuta neid mis tahes etapis. Tänu sellele võid postitusi teha vähem (nt mitte iga päev, vaid üle päeva), aga oled kogu aeg pildil.

Üks euro eest päevas jõuad sa Instagramis täna keskmiselt 1000 inimeseni (CPM). Üks euro päevas, iga päev 1000 inimese ees, 30 eurot kuus. Kas sulle ei tundu see hea diil?

Vali 3-5 paremat postitust, mis oleksid natuke eri teemadega ja eri stiilis (näiteks mõni on call to action’iga, mõni engagement’iga, mõni õnneliku kliendi tagasisidega jne). Pannes igale reklaamile 1 euro, teeb see kokku maksimaalselt 150 eurot kuus – ja sa oled kogu aeg Instagramis pildil.

Facebooki turundus

6. Facebook Pixel – 2020. aastal kohustuslik!

Siiani on seda tööriista kasutanud alles väga väike hulk ettevõtteid. Facebook Pixel salvestab sarnaselt Google Analyticsile ära inimeste andmed ehk data. Pixli abil kogutud info põhjal on võimalik teha taasturundust ehk retarget reklaami.

Sinu sihtgrupiks võivad olla näiteks inimesed, kes on käinud su kodulehel, vaadanud su tehtud töid või toodet, aga pole veel ostu sooritanud. Igal juhul on tegu inimestega, kes on ise juba huvi üles näinud, olles jõudnud sinuni kas Google’ist, soovituse peale, Facebookist (või selle reklaamist), e-maili kaudu või mujalt.

Teatavasti tegeleme aga sageli mitme asjaga korraga ja segavaid faktoreid on liiga palju… mitu brauseri akent korraga lahti, keegi helistab, astub kontorisse sisse jne. Või lihtsalt infot jääb puudu – mis iganes põhjus võib potentsiaalse ostu katki jätta. Facebooki retarget reklaamiga on sul võimalik protsessi parandada, tuua oma kodulehele tagasi väga suure osa inimesi ning liikuda selles suunas, et neist saaksid sinu kliendid.

Facebook Pixel on praegusel hetkel kindlasti üks kõige tulemuslikumaid strateegiaid, mida iga ettevõte peaks kasutama. Pole vahet, kas sul on online-äri, e-pood või tavaline äri – kui sul on koduleht, siis peab sellel ka Pixel peal olema!

7. Kui sul on e-pood, siis kasuta dynamic product ads’e

Näiteks keegi vaatab su e-poes mingit toodet. Sul on poes aga 100-1000 toodet ning paratamatult ei jõua teha kõigile eraldi retargetkampaaniat. Ühendades oma e-poe Facebookiga, saad Pixli abil teha ühe üldise reklaami, kus on info näiteks saatmise kohta, mingi meeldetuletus, pakkumine, kupong vm, mis annab inimesele põhjuse kodulehel tagasi minemiseks ning ostu sooritamiseks. Dynamic product ads’i tööriist täidab reklaami ise ära, pannes sinna tooted, mida inimesed vaatasid/panid ostukorvi, aga ostu lõpule ei viinud. Loomulikult saab seda suunata otse ka uutele inimestele. Nii tekib karussell-reklaam, mida saab väga efektiivselt kasutada. E-poe puhul on see taasturundusena kindlasti üks efektiivsemaid strateegiaid.

Facebooki turundus e-poele

8. Õpi oma klienti tundma

Selle kohta on väga heaks näiteks Bolt, kus kõik on justkui ühtmoodi Bolti autojuhid. Tegelikult saab eristada kolme eri liiki juhte: ühed on elukutselised autojuhid, kes teenivad u 3000 eurot kuus; teised on lisaraha teenijad nädala sees, kes teenivad u 1000 eurot kuus; kolmas grupp on nädalavahetusel sõitjad, kes teenivad u 500 eurot kuus. Neid kõiki Facebookis eraldi sihtida on aga keeruline.

Bolt Facebooki reklaam

Kui Bolt teeks vaid ühe reklaami, mis kutsuks uusi autojuhte nendega liituma, siis mingit osa see kindlasti kõnetab, aga mitte väga täpselt. Bolt tegi aga omale eri persoonad (eri inimesed, segmendid) ning sihtis neile eri reklaame. Reklaamid sõeluvadki suurest Facebooki katlast õiged inimesed kodulehele teenusega liituma ja registreeruma.

Ehk tunne oma klienti tähendab, et sa tead, kes mis põhjusel su toodet/teenust ostavad, millist probleemi see nende elus lahendab, kuidas see nende elu kiiremaks, mugavamaks, ilusamaks ja lõbusamaks teeb. Muuda vastavalt sellele oma sõnumid täpseks – rohkem spetsiifilist infot ja vähem üldist “vaniljet”.

9. Luura Facebook Ad Library’s

Facebook on pidanud oma tegevusi oluliselt läbipaistvamaks tegema, mistõttu me näeme kõikide Facebookis reklaamijate reklaame – milliseid reklaame kasutatakse, millistele pakkumistele/maandumislehtedele need viivad.

Selle tööriista nimi on Ad Library.

Facebook Ad Library

Sa saad sealt keskkonnast otsida üles ükskõik millise ettevõtte Facebooki lehe, kes Facebookis aktiivselt reklaami teeb, ja näed, kas tal on mingid reklaamid peal, millised need on (millised visuaalid, pealkirjad, videod). Igaljuhul väga huvitav koht, kus ringi vaadata – mine kindlasti uudistama!

Loodetavasti leidsid siit endale uusi ideid, mida kasutada saaksid. Küsimuste korral võid kirjutada mulle Messengeri.

Julget pealehakkamist, katsetamist ja õppimist!

Sven Nuum

PS. Millal iganes sul aega ja võimalust on, siin on kaks võimalust, mis aitavad sul turunduses kiiremini tulemusi saavutada.

1. Õpi, kuidas Facebookis ja Instagramis edukalt turundada
Üks terve asjalik koolituspäev, kus keskendume koos sinuga Facebookile ja Instagramile, et saaksid edukamaks turundajaks. Lähed koju värskete ideedega, kuidas sotsiaalmeedia enda äri jaoks (alates homsest) tööle panna… -> vajuta siia

2. Hoia end kursis ja kuula Nullist podcasti
Nullist podcast’i saadetes jagame kasulikku infot põhiliselt Facebooki ja Instagrami turunduse kohta. Anname sulle ülevaate uutest võimalustest, parimatest praktikatest, läbiproovitud strateegiatest, aga ka ebaõnnestunud katsetustest -> vajuta siia

Jaga seda artiklit:
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Artikli autorist

Artikli autorist

Sven Nuum on sotsiaalmeedia ekspert, Boost Yourself'i kaasasutaja ja koolitaja. Koolitanud enam kui 1000 Eesti ettevõtjat ja turundajat, kellel aidanud sotsiaalmeedia ja digiturunduse tegelikku potentsiaali avastada.