digiturunduse-praktikum-sven-nuum

Äripäeva raadios: Kuidas Boost Yourself digiturundust teeb

Käisin külas Äripäeva raadio digiturunduse praktikumis, kus vestlesime Priit Kallasega ettevõtte käima saamisest, e-poe turundamisest, sisuloomest ning Facebookis ja Instagramis turundamisest.

Saates rääkisime:

  • Miks on oluline kasutada mitut erinevat turunduskanalit
  • Miks sotsiaalmeedias ainult postituste tegemisest äri kasvatamiseks ei piisa
  • Meiliturundus on jätkuvalt oluline, kuna see on endiselt üks parimaid viise oma fännidega suhtlemiseks.
  • Tee oma SEO korda, et oleksid Google’ist leitav oma brändi ja/või konkreetse märksõnaga.
  • Õpi automatiseerimist ja süsteemide loomist, arenda end pidevalt. Digis müümine muutub üha olulisemaks!

Kuula täispikka saadet Soundcloudis

Alustame e-poe loomisest

Boost Yourself on algusest peale toiminud WordPressi peal. Alustades oli see kõige lihtsam ning loogilisem valik. Ühelt poolt oli meie piiranguks vähene stardikapital (3000 eurot), mida proovisime investeerida parimal moel. Teiseks olime WordPressiga varasemalt kokku puutunud ning oskasime seda oma jõududega hallata.

Alustasime kodulehte valmis kujundusega, mis maksis 50 dollarit. Saime sellega oma e-poe müügid kiirelt käima. Ilma, et oleks pidanud ise oskama koodi kirjutada.

Oleme vahepeal muutnud nii lehe disaini kui ka funktsioone ja seeläbi oleme muutunud mitmekülgsemaks. Näiteks kasutame sageli maandumislehti – üks fookus ühele tootele või probleemile. Selline lahendus toimib hästi nii e-poe kui tavalise äri jaoks.

Oleme palju vaeva näinud selle nimel, et tootelehed oleksid informatiivsed ja pildid aitaksid edasi anda emotsiooni ja demonstreeriks toote kasutamist. Kui sa füüsiliselt poes olles saad toodet katsuda, uurida ning emotsioon tekib iseenesest, siis e-poes seda võimalust ei ole ning seda funktsiooni peavad täitma tootekirjeldused ja -fotod ning kasutajate tagasiside.

Seega soovitan, et vähemalt e-poe enim müüdud toodete tootelehed võiksid olla põhjalikumad ning kindlasti peaks seal olema kasutajate hinnangud.

Kodulehel on oluline saada kontakt nende käest, kes käisid uudistamas, aga ostuni esimesel külastusel ei jõudnud.

Kõige lihtsam viis selleks on pop-upid. See on võimalik seadistada näiteks hetkesse, mil inimene hakkab ostukorvi/kassa lehelt lahkuma – siis haara ta tähelepanu mõne väikese kingituse, boonuse või allahindlusega. Õige ajastus on siin väga oluline: pop-upid, mis hüppavad sulle ette kohe esimese asjana, kui e-poodi sisened, võivad hoopis ära hirmutada.

See aitab meil koguda 15% lahkujate käest e-maili ning soodustusega motiveerida ostu kohe ja täna lõpetama. Need on inimesed, kes oleks muidu kodulehelt lahkunud!

Millist tööriista selleks kasutada? Meil toimib väga hästi sumo.com, kuid võimalusi on erinevaid. Oluline on tulemusi ka mõõta: millised pop-up’id ning kus lehtedel töötavad.

E-poe olulisemad kanalid: Facebook, Google ja e-mail

Peamiste turunduskanalitena võiksid kasutuses olla Facebook ja Instagram, täpsemalt nende reklaamid.

Ma ei paneks enda fookust võimalikult suure jälgijaskonna ehitamisele, sest ainult sellele loota ei saa. Postitused ei jõua nii või naa kogu jälgijaskonnani ja iga postituse loomiseks on vaja uut pilti ja pealkirja. See on omajagu tööd!

Facebooki reklaamide abil saad aga tuua kodulehele iga päev uusi inimesi.

Ainuüksi eelarvega 5 € päevas saab käima panna mitu erinevat reklaami, mis suunatud eri toodetele, maandumislehtedele, pakkumistele ja sihtrühmadele.

Instagrami reklaamide puhul saad kasutada swipe up võimalust, isegi kui kontol ei ole veel 10 000 jälgijat ning selle abil suunata inimesi kodulehele.

Lisakuulamiseks: Instagram Story reklaamid

E-maili turundus ja automatiseerimine

Kuidas kiiresti suurt meililisti luua? Paku midagi kasulikku vastutasuks inimese meiliaadressi eest. Näiteks ülaltoodud sooduskupongi näide. Inimese jaoks on see kasulik, kuna saab sooritada ostu soodsamalt.

Järgmiseks oleks vaja seadistada klientidele pärast ostu tervituskirjade jada. Ehk automatiseeritud e-mailid, mis lähevad järjestikku välja pärast ostu sooritamist. Et uut klienti tervitada, jagada oma brändi lugu, nippe toote kasutamise kohta jms.

Kolmas/neljas e-mail võiks olla toote kohta tagasiside küsimine (nt 14 või 21 päeva pärast), mille eest võib samuti pakkuda kingitust või soodustust.

Ühekordne töö, aga aitab kasvata lojaalsust, koguda tagasisidet ning aitab uue kliendi jaoks ettevõttest ja toodete kasutamisest või kasulikkusest paremini aru saada.

Sa pead olema Google’ist leitav

Ehk oluline on teha korda oma SEO ja kasutada Google Adsi võimalusi. Sisuturundus on algusest peale olnud väga suur osa meie turundusstrateegiast. Teame, et inimesed otsivad alati lahendusi oma probleemile. Kui me suudame oma toodete ning nõuannetega neile abiks olla, siis meid otsitakse ise üles ja ka meie reklaamidele klikitakse rohkem.

Tänaseks oleme loonud kodulehele 200 erinevat sisuosa: smuutiretsepte, blogipostitusi jne. Lisaks jälgime teadlikult ka teemasid, mille kohta meie klienditeeninduselt uuritakse – kui mingi küsimus hakkab korduma, saame sellest pikemalt kirjutada blogis.

Seda, millest su potentsiaalsed kliendid kõnelevad, võib leida ka foorumitest, kommentaariumidest jne.

Efektiivne SEO algab tootekategooriate, -kirjelduste jms kordategemisest. Kindlasti ei tasu peljata abi küsimist. Meid on näiteks palju aidanud Raido Tamar.

Oleme õppinud, et ka tooteleht võib töötada ideaalse maandumislehena ehk kui tegu pole lühiajaliselt pakutava tootega, tasub tootekirjeldusse kindlasti aega ja vajadusel ka raha panustada.

Tulemusi toova sisuloome juures pea meeles kuldreeglit: 20% on sisu tootmine, 80% on aga selle turundamine ehk sisu tööle panemine eri kanalites.

Facebook retargeting on suure potentsiaaliga alahinnatud võimalus

Mida rohkem kokkupuutepunkte sa inimestega lood, seda tõenäolisemalt tulevad ka ostud. Retargeting aitabki neid punkte luua, aga mitte lihtsalt suvalise reklaamiga, vaid inimesele kasuliku info jagamise kaudu, olgu selleks nt teave tarnevõimaluste või toote kasutamise kohta, garantiitingimuste tutvustamine või mõni boonus (meie puhul nt smuutiretseptid).

Kui tavapoes jõuab ostukorviga kassasse 99% inimesi, siis e-poes on just vastupidi. 1% sooritab ostu ja 99% lahkuvad poest.

Ja kui sa retargeting’i ei kasuta, siis sul ei jäägi muud üle, kui näha vaeva, et pidevalt uusi külastusi nii Facebookist, Googlest kui muudest kanalitest.

Samas retargetingi kasutamisega on igal ettevõttel (kellel koduleht), suunata eraldi reklaami neile, kes sinu kodulehte juba külastanud. Retargeting’i reklaamid on mitu korda efektiivsemad kui reklaami suunamine uutele inimestele.

Räägime ja õpetame seda põhjalikumalt järgmisel “Kuidas edukalt turundada Facebookis ja Instagramis” koolitusel.

Jaga seda artiklit:
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Artikli autorist

Artikli autorist

Sven Nuum on sotsiaalmeedia ekspert, Boost Yourself'i kaasasutaja ja koolitaja. Koolitanud enam kui 1000 Eesti ettevõtjat ja turundajat, kellel aidanud sotsiaalmeedia ja digiturunduse tegelikku potentsiaali avastada.