Harjumuste loomine

Tööriist, mis aitab häid harjumusi luua

Kuigi ma tean, et harjumuspärastest tegevustest on mulle kasu ainult siis, kui ma neid ka tegelikult teen, siis mõnikord taban ma end siiski neist eemale triivimast, sest no teate küll… elu tuleb vahele. Kõigepealt ei tee sa mingit asja täna… siis kaks nädalat… ja enne kui sa tähelegi jõuad panna, on mööda läinud juba poolteist kuud, ilma et sa oleksid selle asjaga tegelenud.

Nii juhtus minuga sel suvel. Ma panin lugemise kõrvale ja vabandasin seda endale ideega, et olen hakanud rohkem podcaste kuulama.

Me oleme kõik maailmameistrid vabanduste leidmises ja seda on imekerge teha. Raske on oma harjumuste juurde tagasi pöörduda ja nendega jälle tegelema hakata.

Kuidas ma pärast suurt pausi jälle lugema hakkasin

Ma alustasin väikese, kergesti saavutatava eesmärgiga: lugeda 10 lehekülge päevas. Tundub tähtsusetu, kuid ühes tavalises raamatus on umbes 300 lehekülge, see on võrdne ühe raamatuga kuus. Võttes arvesse seda, et enamus inimesi ei loe pärast kooli lõppu üldse raamatuid, on 12 raamatut aastas päris suur saavutus.

Aga see ei tähenda seda, et ma paneksin raamatu kohe 10 lehekülje täitudes kinni. Tavaliselt loen ma rohkem, sest kui ma juba alustanud olen, loen isuga edasi!

Kui ma ei leiaks lugemiseks isegi 10 minutit, siis oleks rumal endale lubada, et homsest alates loen ma iga päev tund aega. Sa võid endale ju õhulosse ehitada, kuid milleks panna ennast olukorda, kus sa lõpuks endas pettud?

Täida oma miinimumeesmärk

Jooksma minnes ei tundu mulle ka alati, et suudan täna viis kilomeetrit joosta. Ikkagi sunnin ma ennast õue minema ja täitma oma miinimumeesmärki: joosta kaks-kolm kilomeetrit. Kui ma juba jooksma hakkan, siis tunnen kuidas adrenaliin tööle hakkab ja lõpuks jooksen ma ikkagi viis, või isegi rohkem.

Üks on selge – tegutsemine kasvatab tegutesmist ja laiskus kasvatab laiskust!

Loo endale saavutatav eesmärk ja sunni ennast siis seda täitma. Kui vaja, siis kirjuta see oma kalendrisse või märkmikku üles, nii on õnnestumise tõenäosus suurem. Seda olen ma iseenda käitumisest õppinud.

Kui sa oled oma harjumuse unarusse jätnud või soovid algust teha mõne uuega, siis sea endale kõigepealt pikaajaline eesmärk:

  • Ma loen 30 päeva järjest iga päev 10 lehekülge
  • Ma teen 30 päeva järjest värskes õhus 20-minutilisejalutuskäigu (sõltumata sellest, milline on ilm)
  • Ma teen 21 päeva järjest 3×10 kätekõverdust (kokku 1008)

Siis jaga see päevadeks ja püüa iga päev kirja panna 3 asja, mida sa enda heaks teed:

  1. Teen hommikul 20-minutilise jalutuskäigu
  2. Loen täna 10 lehekülge
  3. Teen 4×12 kätekõverdust

Neile, kes arvavad, et väike jalutuskäik on nõrkadele, võib öelda, et see aitab sul meeled puhta ja puhanuna hoida ning valmistab sind ette eesolevaks 16-tunniseks tööpäevaks, nii et sellest on tegelikult väga palju abi!

10 lehekülge ei ole palju, aga 10 lehekülge heast raamatust võib olla elumuutev.

12 kätekõverdust tundub mõttetu. Aga 1000? Mitte eriti!

Kõiki neid tegevusi on lihtne teha ja selles suur saladus peitubki.

100% sinu enda otsus

Pane igal hommikul kirja need 3 asja, mida sa teha tahad ja kui sa need ära teinud oled, siis saad neile kriipsu peale tõmmata. Kui sa oled kõik kolm asja mahakriipsutanud, siis oled sa tõeline võitja. Võida või kaota, valik on 100% sinu teha!

See ei ole minu enda väljamõeldis, ma õppisin seda kõike podcaste kuulates (ajal, kui ma lugemist vältisin). Ma olin pikka aega otsinud midagi, mis aitaks mul paremini keskenduda, nii et kohe järgmisel päeval võtsin ma need nipid kasutusse. Ma kasutan neid veel tänagi ja soovitan sul sama teha.

Selle nimi on Powerlist ja kui see sinus huvi tekitas, siis kuula Andy podcasti 107. osa. Ta seletab üksikasjalikult ja selgelt kuidas tema seda oma eraelus ja äris kasutab.

Mina ise kasutan 5-realist varianti, nagu Andy ise. Neist kaks on seotud minu isikliku arenguga, nagu näiteks trenni tegemine, lugemine, meditateerimine, ja 3 on seotud tööalaste eesmärkide saavutamisega. Powerlist aitab mul tähelepanu kõige olulisemale koondada ja tõukab mind tegutsema, isegi, kui kell on juba üle südaöö tiksunud. Kui sa tahad päeva võita, siis võta see kasutusele!

Powerlist muudab mängureegleid

Kui sa paned need tegevused oma igapäevasesse to-do listi, kus on juba ees ootamas 17 asja, siis on neid lihtne homsele edasi lükata või valida mõni väiksem ülesanne ja tähtsamad asjad tulevikku paremat aega ootma jätta. Usu mind, ma räägin isiklikust kogemusest.

Powerlist muutis aga kõike. Minu tähelepanu on koondunud asjadele, mille ma oled hommikul (veel parem eelmisel õhtul) kirja pannud ja need on need asjad, mis peavad enne magamaminekut tehtud saama. Sest mulle ei meeldi kaotaja olla!

Heade harjumuste juurde tagasi pöördumine tekitab sinus tunde, et oled võimas. Loe minu kaheksa igahommikuse harjumuse kohta rohkem.

Võib juhtuda, et leiad nende hulgast ka endale midagi sobivat, millest uus harjumus luua.

Jagamine teeb inimesed õnnelikuks
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email