Facebooki turundus

Minu prognoosid Facebooki turunduses aastaks 2019

Turundusmaailmas toimuvad muutused kiiremini kui eales varem ja vaatame, mida on alanud aastalt oodata.

Need prognoosid ei ole tehtud kristallkuuli vaadeldes, vaid kokku pandud selle põhjal, mida ise praktikas näen või millest teised oma valdkonna spetsialistid räägivad.

Üks on selge – tasuta tulemustele pole mõtet enam loota ja et Facebooki edukalt äris kasutada, tuleb see platvorm endale selgeks teha.

Sotsiaalmeedia on järjest olulisem brändi loomise koht

Sotsiaalmeedia on osa sinu äri kohalolust terves veebis. Kindlasti on siin esimene roll veebisaidil, kuid on järjest tavalisem, et inimesed kontrollivad enne ostmist ka sotsiaalmeedia lehekülgi.

Vaadatakse järgi, mida sa Instagramis postitadad ja mida sinust postitatakse ning räägitakse.

Mõeldes tagasi enda viimasele internetis tehtud ostule: kas tegid enne ostmist väikese taustauuringu?

Kohtad Tinderis seda õiget ja kuhu sa esimesena “stalkima” lähed? Instagram või Facebook. Sa tahad aru saada, mis inimesega on tegu ja kas te üldse omavahel sobite.

Soovin restorani Kaks Kokka sööma minna ja vaatan enne järgi, mida Instagramis #kakskokka all inimesed postitanud on. Millised näevad välja toidud ja mis tagasisidet on nad jaganud restorani ja menüü kohta.

Kui 42-aastane Sirje seda ei tee, siis paljud 25-aastased just selle põhjal otsuseid teevad.

Ettevõtted, kes on ise sotsiaalmeedias aktiivsed ja elavad oma jälgijatele kaasa, julgustavad neid ka antud brändi kohta postitusi tegema. See omakorda tekitab huvi nende jälgijates, kellest suur osa on tõenäoliselt sarnaste huvidega ning võiksid ka sinu potentsiaalsed kliendid olla.

Facebookis tasuta tulemusi ei saa

Kas see tähendab, et sotsiaalmeediaga on lõpp? Kaput? Finito?

Ei.

Me oleme lihtsalt viimastel aastatel sotsiaalmeedias tasuta saadud liikluse (organic traffic) poolt ära hellitatud. Probleem on selles, et Facebook on jõudnud oma mahu piirini. See tähendab, et tasuta sotsiaalmeedia on kadumas, sest milleks Facebook peaks laskma sinu ettevõtte tasuta mängu vaatama, kui teine ettevõte on nõus sama koha eest maksma.

Uudisvoog on täis ja sinna pääsevad need, kes on valmis maksma. Ostad endale reklaamiplatsi samamoodi nagu ajakirja-, raadio- või telereklaamiga.

Kõik, kes arvavad, et Facebook on või peaks endiselt tasuta olema, ujuvad vastuvoolu ja magavad tõenäoliselt maha ajaloo parima võimaluse odava reklaamiga äri kasvatada.

Ajakirja reklaami peale kulutatakse kergekäeliselt 500 eurot, aga Facebooki kardetakse isegi 100 eurot kuus panna.

Näeme seda igal koolitusel, kus nii väikesed kui suured ettevõtted seda tunnistavad.

2019 on aeg Facebooki tasulised võimalused endale selgeks teha!

Eesti meediakanalid kaotavad jätkuvalt oma turuosa Facebookile ja Googlele ning seda põhjusega – tähelepanu on seal ja turundajad tahavad olla seal, kus on tähelepanu.

Näeme Instagramis rohkem reklaame

Kui veel eelmisel aastal võis Instagramis loota puhtalt Instagrami järgijatele, siis 2019 peaks turunduseelarves olema ka Instagrami reklaamid.

Kui sinu sihtrühma vanus on 18-35, siis tervelt 230 000 eestlast nendest kasutavad täna aktiivselt Instagrami. Nad jagavad seal oma igapäevaelu tegemisi, suhtlevad sõprade ja “Instagrami tuttavatega” ning teiste sarnaste huvidega inimestega, keda nad pole võib-olla mitte kunagi kohanudki.

Et sellest tähelepanust osa saada ning oma brändiga nende elu keskel olemas olla, on kaks võimalust:

  1. Ehitada üles Instagrami jälgijaskond sinna igapäevaselt huvitavat sisu tootes
  2. Teha tasulisi reklaame täpselt valitud sihtrühmale (N: naine vanuses 24-35, elab Tallinna kesklinnas)

Oled alustamas Instagramiga?

Lisa lugemiseks: “Kuidas jõuda Instagramis esimese 1000 fännini

Facebooki reklaamid muutuvad kallimaks

Olgugi, et Facebooki reklaamid on Google Adwordsi kõrval täna veel väga odavad, on need iga aastaga kallimaks läinud.

Sinu sihtgrupile on järjest enam konkurentsi, sest kõigil on ligipääs neile kanalitele. Seal kehtib lihtne loogika: suurem nõudlus = kõrgem hind.

1000 inimeseni võid oma sõnumiga jõuda ka isegi 1 euro eest.

Kui vaatan Boost Yourself’i reklaamide tulemusi, siis keskmiselt jääb see keskmiselt 2-5€ vahele.

See muidugi eeldab seda, et oskad kõnetada õiget inimest, õige sõnumiga ja õigel ajal.

Kui 5€ tundub sinu jaoks hea investeering, et jõuda 1000 inimeseni, siis on aeg Facebooki reklaamid endale lõpuks selgeks teha!

Facebooki reklaamid on täna veel väga odavad, aga see lõbusõit ei kesta igavesti. Nii nagu ei kestnud emaili kõrged avamismäärad ja Adwordsi soodsad klikihinnad.

Sihtrühmade täpsem valimine ja testimine muutub veelgi olulisemaks

Kuna reklaamid muutuvad kallimaks, peavad turundajad teadma, kellele nende toode mõeldud on.

Suurem osa ettevõtteid arvab, et üks reklaam suudab kõnetada nii 24 aastast meest, kui 54 aastat naist.

Proovides jõuda ühe reklaamiga kõigini, muutub see hoopis nähtamatuks ning sinu reklaam ei kõneta mitte kedagi = Facebook ei tööta.

Vaatame praktilist näidet Boost Yourselfi põhjal.

Kuigi meie smuutid suudavad lahendada mitmeid probleeme, mis on kõik seotud toitumisega, ei pane ma neid kõiki kokku ühte reklaami:

  • naistele, kes tahaks end tervislikumalt tunda
  • naistele, kellel on seedimisega probleeme
  • emadele, kes soovivad oma laste immuunsust tugevdada
  • naistele, kes teevad trenni ja tahavad prinkis ja trimmis olla
  • naistele, kes tahaksid mõned kilod kaotada, aga pole aega trenni teha
  • naistele, kes soovivad et ka nende mees oleks tervislikum

Erinevad probleemid ja erinevad soovid.

2019 võidavad need need, kes oma sihtrühma hästi tunnevad ja teavad, mis probleeme nad nende inimeste elus lahendada suudavad.

Facebooki reklaamihalduri abil on seda väga lihtne teha ning läbi testimise välja selgitada, mis teemadega sina suudad kõige paremini oma sihtrühma kõnetada.

Ilma järelturunduseta jääb suur osa müüki tegemata

Mida turunduseksperdid ütlevad? Et peaaegu mitte keegi ei osta sinu käest esimesel külastusel. Ostab kõigest 1-2%, aga need ülejäänud 98% ajavad sinu reklaami kogukulu liiga kõrgeks.

See ei tähenda, et 98% ei ütlesid ning sinu tootest või teenusest huvitatud pole. Sa lihtsalt tahtsid esimesel kohtingul kohe voodisse ronida!

Võib-olla ei olnud õige aeg, ei tekkinud veel usaldust või esimene külastus ei suutnud kõike vajalikku infot edasi anda. Me võime täna tänaval jalutades shopata e-poodides või arvuti taga istudes lausa kaheteistkümnes e-poes korraga.

Kui sul on aga 12 erinevat veebilehitseja akent samaaegselt lahti, siis üsna tõenäoliselt võib sinna mõni email või telefonikõne vahele hüpata ja sinna see tähelepanu läkski…

Tavalises poes seda ei juhtu. Jalutad oma tiirud ära ja kui keegi isegi helistas vahele, saad temaga shoppingu ajal räägitud ning lõpuks väljud ikkagi kassast.

Pixel võimaldab sul sama külastaja veebilehele tagasi tuua ning talle personaalsem reklaam saata.

Näiteks, kui keegi külastab e-poes kassa lehte ja lahkub seal ostu lõpetamata, on Pixeli abil võimalik saata neile Facebookis järelturundus reklaam. See tuletab meelde pooleli jäänud ostust või aitab tellimusega seotud hirme maha võtta (raha tagasi garantii, paki saatmise info, kliendi tagasiside usalduse tõstmiseks, jne.)

Nii on sul võimalus sama liikluse pealt konversioonimäära tõsta 4-5x.

Kuuled nendest võimalustest esimest korda?

Sa pole ainus, 90% Eesti ettevõtteid ei kasutada neid võimalusi täna või polegi isegi teadlikud neist.

Järelikult on sul sul viimane aeg tulla Facebooki ja Instagrami turunduskoolitusele.

Räägime seal täpsemalt lahti, kuidas me Boost Yourself’i nullist 1,1 miljoni suuruseks äriks kasvatanud oleme. Seda kõigest kolme aastaga.

Katseta uusi asukohti (placement) kanaleid

Kuigi Facebooki uudisvoog on endiselt number üks, soovitan katsetada ka kõik uusi asukohti (placements).

Näiteks nagu Marketplace, Instagram Story ja Messenger.

Facebooki uudisvoog on täis ja nad näevad palju vaeva, et luua uusi kohti, kus ettevõtete reklaame näidata. Sul on võimalus teistest ees olla ja neid katsetada – enne, kui teised neid kasutama hakkavad.

Endiselt näen Instagram Storys rohkem välismaa kui Eesti ettevõtete reklaame. Tegime seal 2018 aastal mitmeid katsetusi ning tulemused olid hämmastavalt head!

2018 suvel alustas Circle-K Boost Yourself’i värskete smuutide pakkumist ning kasutasime teavitusena Instagram Story reklaami. Jõudsime kokku 47 000 inimeseni ning CPM ehk 1000 inimeseni jõudmine maksis 1.40€.

Lisaks on seal ka inimese jaoks väga mugav kodulehele kutsumise võimalus (swipe up) ning see on näidanud Facebooki uudisvoost kohati paremaid klikihindasid.

Messengerist saab täiesti uus kanal

Ma ei mõtle siin Messengeris vestluste vahel näidatud reklaame, vaid ettevõtete poolt loodud juturobotite kasutamist.

Inimeste omavaheline suhtlus on sõnumite ja e-posti asemel liikunud Messengeri ja Whatsappi. See on loonud ka uue standardi – vastuseid oodatakse kohe ja juturoboti kasutusele võtmine aitab seda ettevõtetel teha.

Messengeri saab kasutada näiteks korduma kippuvatele küsimustele vastamiseks, sest ka osa klienditeenindusest on kolinud viimaste aastatega Facebooki.

Lisaks on võimalik kasutada seda ka müügitunneli ees või ühe osana, nagu täna oleme harjunud emaili kasutama.

USA-s on Messenger juba laialt kasutatud erinevate brändide ja valdkonde poolt ning sel aastal näeme seda kindlasti ka Eestis.

Pean aga hoiatama, et Messenger on täna alles tundlik müügi koha pealt, sest 98% vestlusest toimub seal sõprade ja perega. See tähendab, et me pole veel Messengerist harjunud ostma, nagu näiteks emailist.

Lisalugemiseks intervjuu Messengeri turunduse ekspert ja Eduliiga asutaja Raul Järvega: Unusta open rate 20%! Kuidas oleks 95%?

Veebilehed, mis pole mobillisõbralikud kaotavad kliente

See pole enamustele meist midagi uut, kuid saab 2019. aastal üha olulisemaks.

Google on juba mõnda aega hoiatanud veebisaitide ehitamise eest, mis laevad mobiilis aeglasti ning mis ei ole kujundusel mobiilisõbralikud.

Kui 2017 oli smuutid.ee ostudest 25% mobiilis ja 2018 juba 32%, siis 2019 algus on mobiilis tehtud ostude osakaal juba 49%!

Need olid tehtud ostud ehk kus valitakse e-poes juba pakiautomaat ning sooritatakse makse. Kui vaatame lehe külastusi, siis see number on veelgi suurem.

Viimase kolme kuu lehe külastustest on 66% tehtud mobiilis.

Seega selle asemel, et muretseda, kas veebisait näeb arvutis hea välja, kuluta see energia kontrollimaks lehekülje laadimiseks kuluvat aega ning seda, kuidas see erinevate suurustega telefoniekraanidel välja näeb, sest mitte kõik ei kasuta suure ekraaniga iPhone.

See on eriti oluline, kui sa tood liiklust oma kodulehele Facebook reklaamide või Google Adwordsi kaudu. Kui su lehekülg laeb liialt kaua, siis võib kulutatud vaev olla asjatu. Need külastajad, kes võiksid olla sinu potentsiaalsed kliendid, lahkuvad lehelt enne, kui nad on jõudnud näha, kui ilus sinu koduleht. Nad lihtsalt ei jõudnud oodata, kuni see laeb…

Pärast selle postituse lugemist mine proovi enda veebilehel kõik sammud mobiilis ise läbi teha! Võimalusel testi seda erinevate seadmete peal.

Sisu loomise fookus on kvaliteedil, mitte kvantiteedil

Enam ei piisa lihtsalt “postitusest”, sest internet on juba ääreni täis keskpärast sisu ja selleks, et teistest parem olla, on ainult üks võimalus – rohkem pingutada.

Lihtsalt sisu nimel loomise asemel keskendu kvaliteedile. Veendu, et kõik avaldatav sisu on üldise turundusstrateegiaga kooskõlas.

Mõtle esmalt läbi, kes on sinu sihtrühm ehk kellele sa kirjutad?

Millised probleemid tal on?

Mis teda öösiti üleval hoiab?

Kuidas sina neid probleeme lahendada suudad?

Parem tee üks hea postitus üle päeva, kui kaks keskpärast iga päev.

Facebooki reklaamide abil saad ühte ja sama postitust kasutada kasvõi mitu kuud järjest. Selle asemel, et toota järjemööda uusi, kasuta parem olemasolevatest parimaid postitusi ning pikenda nende eluiga alates 1-10 eurot päevaeelarvega.

Nii koguneb postituse alla meeldimisi, jagamisi ja kommentaare, mis aitavad uues inimeses rohkem usaldust tekitada vs. kui uus reklaam, null reaktsiooni ja kaasa elamisega.

Räägime sellest strateegiast täpsemalt Facebooki ja Instagrami turunduskoolitusel.

 

Jaga seda artiklit:
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on print
Print
Share on email
Email
Artikli autorist

Artikli autorist

Sven Nuum on Boost Yourselfi kaasasutaja, sotsiaalmeedia turunduse ekspert ja uudishimulik õppija.