Kuidas Facebooki abil klientideni jõuda

Oma äri ehitades on meil igapäevased tegevused, et kliente teenindada ja tellimusi täita.

Nende kõrvalt peaksid sa aga investeerima ka ettevõtte kasvu ning siinkohal ei pea ma silmas mitte kasvu järgi jooksmist, vaid seda, et sinu ettevõte jõuaks järjepidevalt nende inimesteni, kellel sinu toodet vaja on.

Millised tegevusi teed sina selleks, et kliente leida? Kas sa üldse pühendad sellele aega? 

Kui sul ei ole piisavalt kliente, siis järelikult ei tee sa piisavalt reklaami. Liiga vähe inimesi teab sinu tootest. 

Turundust ja müüki pole vaja karta – sa oled ju loonud toote, mis inimeste elu paremaks teeb ja mida rohkemate inimesteni see jõuab, seda rohkemaid inimesi saad aidata.

Sotsiaalmeedia on loonud igale väikeettevõttele võimaluse väga odavalt turundust teha. Üks soodsamaid turunduskanaleid praegu on Facebook. Sellest on saanud Eesti suurim meediakanal.

Esimene võimalus: suurenda müüki tasuliste postitustega

Sellest tabelist näed, kui paljude inimesteni sinu reklaam Facebookis jõuab.

Klientide leidmine Facebooki turundus

CPM tähendab 1000 näitamist. Kas 1000 näitamise eest 3-4€ maksta on sinu jaoks soodne? See on ju vaid kohvitassi raha!

Nüüd mõtle palju maksab ajakirja reklaam? Lehekülje eest pead käima välja üle 1000€. Need on kallid, sest on pikka aega kasutuses olnud ja reklaamidest üleküllastunud.

Küsimus on selles, kus kanalis sa oma eelarvele parima tulemuse saad.

Võimalused, mis meil täna kasutada on, ei ole olnud koguaeg olemas… mõtle, kui keeruline ja kallis oli turundus enne sotsiaalmeedia tulekut!

Kui palju maksis videoreklaami loomine ja selle inimesteni viimine!  Seda said endale lubada vaid suured ettevõtted, suurte eelarvetega, kes reklaamisid oma tooteid TV-s. 

Nüüd on samad võimalused olemas igal ettevõtjal – saame luua tasuta postitusi ja oma sõnumit inimestega jagada. Kuid ikkagi leidub neid, kes vinguvad selle üle, et sotsiaalmeedia turundus võtab aega.

Kui kliente ei ole piisavalt, siis on aeg jalad tagumiku alt välja võtta ja tegutsema hakata. Katsetada erinevaid lahendusi ning leia see, mis töötab.

Tavaline postitamine ei tööta? Siis on aeg võtta kasutusele tasulised reklaamid. Nende kaudu jõuad kiiresti suure hulga inimesteni.

Selle reklaamikampaania puhul maksin 15 sekundi näitamise eest (ThruPlay) ainult mõned sendid.

Videoreklaam Facebookis

Saad samasuguseid videoreklaame kasutada näiteks brändi teadlikkuse suurendamiseks ja toodete või teenuste tutvustamiseks. Mis teeb Facebookist võimsa platvormi on see, et saad video vaatajatele suunata eraldi reklaami. See on väga täpselt sihitud ja seetõttu väga odav.

Toome ühe näite. Ütleme, et su ettevõte müüb kätekreemi ning sa teed 1-3- minutit pikkuse hariva sisuga video, kus selgitad, millist kreemi mingi nahatüüp vajab ja kuidas endale sobiv kreem valida. Videovaatajatest mingi osa ostab selle kohe, aga neid on pigem vähe. 

Nüüd saad järgmise sammuna suunata konkreetsema kätekreemi pakkumise selle sama video vaatajatele. Nüüd ei ole sinu reklaamid enam juhuslikud katsetused, vaid läbimõeldud ja strateegilised.

Kui turundusagentuur ei ole sulle jõukohane, siis saad need platvormid endale ka ise selgeks teha. 

Teine võimalus: kasuta Facebooki tasulisi reklaame müügikontaktide kogumiseks.

See on odavaim viis uute klientide leidmiseks, sest Facebooki postitused loovad esialgse kontakti potentsiaalsete klientidega, tekitades usaldust ja teadlikkust brändi vastu. 

Selle asemel, et kulutada raha reklaamidele, mis võivad (ja samas ei pruugi) kohest müüki tuua, investeerib ettevõte suhetesse potentsiaalsete klientidega, pakkudes neile midagi väärtuslikku. 

Rohkem müügikontakte (inglise keeles leads) = rohkem potentsiaalseid kliente.

Maandumisleht koos Facebooki reklaami ja meilijadaga võimaldab seda teha automaatiseeritult.

Selle tabelis näed kampaaniat, mille eesmärgiks on koguda uusi müügikontakte (potentsiaalseid kliente) pakkudes vastutasuks midagi väärtuslikku kontaktandmete andmise eest.

Kuidas oma potentsiaalsete klientide emaile saada? 

Sa paned välja tasuta materjali, mis positsioneerib sind asjatundjana, vastab sinu kliendi küsimustele, lahendab probleeme, äratab huvi, tõstab usaldust selle vastu, mida sul on pakkuda ja võib-olla annab neile väikese võidu tulemusest, mida nad võiksid kogeda.

See töötab sul IGA PÄEV taustal ja on nagu 24/7 müügimees. Kes töötab ka siis kui sina muude asjadega tegeled.

Selle strateegiaga ei ole sinu esimene samm enam müük, vaid suhte loomine. Äri tegemine põhinebki ju suhetel ja usaldusel.

Ilma veebilehe ja emailita saab seda samuti kasutada. Sellisel juhul suuname huvilised Messengeri, kus saame nendega vestlust alustada.

Kolmas idee: otsepakkumise reklaamikampaania.

Kui sul on toode või teenus, mida inimesed tahavad osta, siis Facebooki reklaamid võimaldavad sul jõuda juba 5-10€ päevaeelarvega 3000-5000 inimeseni.

Nii jõuavad sinu tooted ja teenused iga päev tuhandete uute inimesteni, kes praegu sinust veel kuulnudki pole. See tagab sinu ärile stabiilsemad tulemused ja sa ei pea iga päev mõtlema, kust uusi kliente leida. 

Siin on vaja sul aga oma teadmisi täiendada, sest ise pusides raiskad oma aega ja raha. Kui see pakub sulle huvi, siis kutsun sind teadmisi täiendama.

Needsamad teemad on minu Facebooki koolitusel põhifookuses.

Näitan sulle ette kõik peamised nüansid, mida Facebooki reklaamide suunamise, seadistamise, testimise ja tulemuste mõõtmise osas teadma pead.

Õpid kirjutama ka paremini toimivad pealkirjasid ja pakkumisi, mis on eduka reklaamikampaania võti.

Põhjus, miks reklaamid ja turundus sageli ei tööta või on väga kallis, on selles, et enamus turundajaid räägivad ainult enda tootest. 

Inimene ei osta aga sinu toodet. Ta ostab lahendust oma probleemile ja kasu mida ta sellest saab. Enamik inimesi tahab elus rohkem samu asju (rohkem raha, armastust, paremat tervist, rohkem vaba aega) ja vähem teisi asju (stressi, ebakindlust, probleeme).

Sinu toode või teenus on vahend, mis aitab seda saavutada ja see peaks tulema reklaamtekstist selgelt välja. Koolitusel vaatame lähemalt pealkirjade kirjutamise psühholoogiat ja seda, kuidas tekitada esimeste sekunditega huvi edasi lugeda ning rohkem teada saada.

Võimalik reklaamida ka offline-äri

Facebookis on mõtet end reklaamida ka offline äril, näiteks kohvikul või lillepoel. Reklaami saab suunata näiteks 5 km raadiuses ümber tegevuskoha.

Kui sul on kohalik ettevõte, siis Facebooki tasuline reklaam on kõige efektiivsem ja soodsam viis inimesteni jõudmiseks, kuna sul on kasutada väga täpsed sihtimise võimalused.

Aitasin oma personaaltreeneril ja juuksorisalongi omanikust sõbrannal, samade põhimõtetega kliendibaasi kasvatada.

Kui sul ei ole sotsiaalmeedia postituste loomisele palju aega panustada, siis pane see aega sinna, kust saad kõige kiiremini kõige rohkem kasu! 

Tasulised reklaamid ei nõuga igapäevast postitamist.

Sven Nuum

Kui oled valmis, siis siin on 3 viisi, kuidas saan sind aidata:

Mikroäri Meetod

Loo endale edukas mikroäri – saa palgatöö oravarattast välja, suurenda oma sissetulekuid ja ole iseenda ülemus.

Sotsiaalmeedia Spetsialisti Meistriklass

Õpi edukalt turundama enda või teiste ettevõtet – kõige uuem teooria ja praktilised teadmised 4 nädalaga.

Facebooki Reklaamide Koolitus

Avasta, kuidas Facebooki reklaamide abil kliente leida ja müüki kasvatada.