Postita ja looda parimat? Miks see enam ei tööta.

Paljud väikeettevõtjad usuvad, et orgaanilise sisu loomine ja postitamine sotsiaalmeedias on piisav, et jõuda oma sihtrühmani ja suurendada müüki. See uskumus pärineb varasemast ajast, mil Facebookis oli võimalik jõuda inimesteni ka ilma reklaamieelarveta.

Tänaseks päevaks on orgaaniliste postituste nähtavus Facebookis langenud alla 6%, mis tähendab, et isegi kui teil on tuhandeid jälgijaid, näevad neid postitusi vaid sajad inimesed.

Eestis on 902,700 aktiivset Facebooki kasutajat, kelle hulgas on palju sinu potentsiaalseid kliente. Kuidas püüda nende tähelepanu?

Miks postitused ei levi?

Algoritm eelistab inimeste isiklikke postitusi ettevõtete omadele, mis tähendab, et ilma tasuliste reklaamideta võib sinu ettevõtte sõnum jääda nägemata.

Igapäevane postitamine nõuab olulist aja- ja ressursikulu. Sul on pidevalt vaja uusi ideid, kuidas inimeste huvi üleval hoida. Kas sa suudad seda järjepidevalt nii hästi teha, et mul oleks põhjus sind jälgima hakata?

Aga ilma nähtavuseta ei ole kogu sellest tööst nagunii kasu ja näen, kuidas see viib ettevõtjate motivatsiooni alla.

Orgaaniline sisu on küll hea jälgijate ja klientidega ühenduse loomiseks ja suhtlemiseks, aga selle piiratud ulatus ei võimalda teha otsemüüki või muid kampaaniaid, mis viivad müügini – olgu selleks siis veebilehe külastused, päringute saatmine või konkreetse toote ostmine.

Tasuline reklaam võimaldab hoida sinu brändi järjepidevalt pildil

Keskmine Eesti ettevõte postitab Facebooki lehele 2-3 korda nädalas, kusjuures ühe postituse eluiga on ainult paar päeva.

Aga sina ettevõtjana soovid ju kliente ja müüke iga päev!

Teine probleem on selles, et sinu postitused ei levi enamasti sinu Facebooki lehelt välja poole. Võib-olla mõni üksik postitus jõuab kaugemale, kuid juhusele lootma jäämine ei ole hea strateegia.

Tasulisi reklaamikampaaniaid saan aga seadistada nii, et need töötavad kas mõni nädal või mitu kuud. Vastavalt minu vajadusele.

Näiteks üks minu reklaamidest on töötanud viimased 6 kuud ja selle ajaga jõudnud 103 400 inimeseni, toonud kodulehele 2832 külastust ja teeninud reklaamiraha neljakordselt tagasi. Seadistus võttis mul umbes tund aega.

Nii postituse kui reklaami loomine võtab aega. Küsimus on, kus tehtud töö sulle rohkem tagasi toob?

Ühe postituse asemel töötab samaaegselt mitu reklaami

Tänu Facebooki täpsetele sihtimisvõimalustele saad reklaami suunata neile, kes elavad sinu ettevõtte lähedal, on varem väljendanud huvi sinu toodete või teenuste vastu, külastanud sinu kodulehte, hakanud sind Facebookis või Instagramis jälgima või kuuluvad demograafilise profiili järgi sinu sihtrühma.

See avab sulle võimaluse luua ühe toote või teenuse kohta mitu erinevat reklaami, millel on erinev sõnum ja visuaal.

Näiteks minu Facebooki koolitus on mõeldud:

  • Alustavatele ettevõtjatele, kes soovivad oma äri kiiresti käima lükata.
  • Tegutsevatele ettevõtjatele, kelle eesmärk on leida kliente ja tõsta müüke või otsida uusi turunduskanaleid.
  • Turundusinimestele, kes tahavad oma oskuseid täiendada, et olla oma töös efektiivsem ja rohkem teenida.

Ma saan teha kolm erinevat reklaami, mis kõnetavad neid sihtrühmasid. Nii on sõnum ja pakkumine selgem. Maandumisleht võib olla sama, aga võib ka olla erinev. (Maandumisleht on sinu kodulehe alaleht ühe konkreetse toote või pakkumise kohta).

Kui ma näiteks müüksin fotograafi teenust ning tooted on perepildistamine, pulmad ja tootefotod, siis teeksin igale teenusele eraldi maandumislehe. See võimaldab mul täpsemalt tulemusi mõõta.

Üks suurimaid eeliseid, mida Facebooki tasulised reklaamid pakuvad, on retargeting.

See tähendab, et saad suunata reklaame inimestele, kes on juba mingil määral sinu ettevõttega suhelnud – kas külastanud sinu veebilehte, vaadanud sinu tooteid või isegi lisanud toote ostukorvi, kuid pole ostu sooritanud.

Ainult väike osa inimesi sooritab ostu esimesel külastusel. Enamus võtab mõtlemisaega, teeb enne otsustamist ja ostu sooritamist uurimustööd või lihtsalt midagi segab neid ja külastus jääb pooleli.

Toon ühe näite.

Ütleme, et su ettevõte müüb kätekreemi ning sa teed videoreklaami, kus selgitad, millist kreemi mingi nahatüüp vajab ja kuidas endale sobiv kreem valida.

Videovaatajatest vaid mõni protsent ostab selle kohe.

Nüüd saad järgmise sammuna suunata retargeting reklaami sama video vaatajatele, kes näiteks on vaadanud sellest videost 25% või 50%. Teine reklaam on juba konkreetsem müügipakkumine.

Nii on sul võimalus end uuesti meelde tuletada, toodet või teenust lähemalt tutvustada, rõhutada selle kasutegureid, tuua välja klientide tagasisidet ja tõsta usaldust.

Nüüd ei ole sinu reklaamid enam juhuslikud katsetused, vaid läbimõeldud ja strateegilised.

Täiendada oma sotsiaalmeedia strateegiat

Aeg, mil oli võimalik lootma jääda ainult orgaanilisele ulatusele, on möödas. Tänapäeval on tasulised reklaamid mitte ainult olulised sinu ettevõtte kasvuks, vaid eluliselt vajalikud, et püsida konkurentsis ja saavutada oma ärilisi eesmärke.

Need ei asenda orgaanilist sotsiaalmeediat, vaid täiendavad seda ja nende koos kasutamine aitab jõuda sihtrühmani, suurendades sinu brändi nähtavust ja tõstes müüki.

Kui oled valmis oma ettevõtet kasvatama ja soovid õppida, kuidas seda õigesti teha, siis võib sulle huvi pakkuda minu Facebooki reklaamide koolitus.

Kui oled valmis, siis siin on 3 viisi, kuidas saan sind aidata:

Mikroäri Meetod

Loo endale edukas mikroäri – saa palgatöö oravarattast välja, suurenda oma sissetulekuid ja ole iseenda ülemus.

Sotsiaalmeedia Spetsialisti Meistriklass

Õpi edukalt turundama enda või teiste ettevõtet – kõige uuem teooria ja praktilised teadmised 4 nädalaga.

Facebooki Reklaamide Koolitus

Avasta, kuidas Facebooki reklaamide abil kliente leida ja müüki kasvatada.